ETWINNING PROJELERİMİZ

ETWINNING PROJELERİMİZ

27.11.2019 786

2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA DEVAM EDEN ETWINNING PROJELERİMİZ


1) "TECHNOLOGIES AND THE NEXT GENERATION" ( Teknolojiler ve Yeni Nesil)

The project " Technology and the next genereation" aims to introduce young people to the role of modern technologies in sustainable development and public welfare. 

The project will contribute to the understanding of the basic principles of STEM, as well as the impact of technology and innovation on environmental, social and economic sustainability.

The project " Technologies and the next generation" serves to educate and motivate young people to recognize the role of technology in sustainable development and responsible citienship. Participants will learn about the impact of technology and acquire the skills needed to innovate and thrive in the future.

("Teknoloji ve gelecek nesil" projesi, gençlere sürdürülebilir kalkınma ve kamu refahında modern teknolojilerin rolünü tanıtmayı amaçlamaktadır. Proje, STEM'in temel prensiplerinin yanı sıra teknoloji ve inovasyonun çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirlik üzerindeki etkisinin anlaşılmasına katkıda bulunacaktır. "Teknoloji ve gelecek nesil" projesi, gençlere sürdürülebilir kalkınma ve sorumlu vatandaşlıkta teknolojinin rolünü tanımaları için eğitim ve motivasyon sağlamayı amaçlamaktadır. Katılımcılar, teknolojinin etkisini öğrenecek ve gelecekte yenilik yapmak ve başarılı olmak için gereken becerileri edineceklerdir.)

Proje Yürütücüsü : Burcu KAYALAR(Bilişim Teknolojileri Öğretmeni)


2) JOURNEY TO THE FUTURE WITH ARTIFICIAL INTELLIGENCE (Yapay Zeka ile Geleceğe Yolculuk)

The "Journey to the Future with AI" project aims to help middle and high school students understand the concept of artificial intelligence (AI), increase their knowledge in this field, and develop their digital skills. As part of the project, students will learn the basic principles of artificial intelligence, get to know current productive artificial intelligence tools, and create creative products using these tools. In this process, students will not only gain theoretical knowledge, but will also have the opportunity to experience the real-world use of artificial intelligence through practical applications. Another important goal of the project is to strengthen digital literacy and raise individuals who can use technology effectively. The project contributes to the development of 21st century skills such as critical thinking, problem solving, creativity, and collaboration, while encouraging students to become individuals who not only consume technology but also produce it. In addition, international collaborations and cultural interactions to be carried out within the scope of the project will allow students to gain a global perspective.

("Yapay Zeka ile Geleceğe Yolculuk" projesi, ortaokul ve lise öğrencilerinin yapay zeka (YZ) kavramını anlamalarına, bu alandaki bilgilerini artırmalarına ve dijital becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlıyor. Proje kapsamında öğrenciler yapay zekanın temel prensiplerini öğrenecek, güncel üretken yapay zeka araçlarını tanıyacak ve bu araçları kullanarak yaratıcı ürünler yaratacaklar. Bu süreçte öğrenciler sadece teorik bilgi edinmekle kalmayacak, aynı zamanda yapay zekanın gerçek dünyadaki kullanımını pratik uygulamalarla deneyimleme fırsatı da bulacak. Projenin bir diğer önemli hedefi ise dijital okuryazarlığı güçlendirmek ve teknolojiyi etkili bir şekilde kullanabilen bireyler yetiştirmek. Proje, öğrencileri sadece teknolojiyi tüketen değil aynı zamanda üreten bireyler olmaya teşvik ederken, eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık ve iş birliği gibi 21. yüzyıl becerilerinin geliştirilmesine katkıda bulunuyor. Ayrıca proje kapsamında gerçekleştirilecek uluslararası iş birlikleri ve kültürel etkileşimler, öğrencilerin küresel bir bakış açısı kazanmasını sağlayacak.)

Proje Yürütücüsü : Burcu KAYALAR(Bilişim Teknolojileri Öğretmeni)





2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA DEVAM EDEN ETWINNING PROJELERİ

STEM IS THE BEGINNING AND FUTURE OF THE 21ST CENTURY

(STEM 21. Yüzyılın başlangıcı ve geleceğidir)

Projemizin amacı STEM alanında yaptığımız projeleri ve çalışmaları paylaşmak. STEM 'in gelecek teknolojisi olduğunu öğrencilerimize öğretmektir. Çalışmalarımızı yaparken öğretmen ve öğrencilerimizle birlikte işbirliği içinde çalışmak öncelikli hedefimizdir.

Proje Yürütücüsü: Burcu KAYALAR(Bilişim Teknolojileri Öğretmeni)

This is also an introduction padlet for teachers and  our students

https://padlet.com/khatunaasanidze45/stem-is-the-beginning-and-future-of-the-21st-century-6xxrk6p95z985f3s


2021-2022 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA DEVAM EDEN ETWINNING PROJELERİMİZ

STEM'Lİ DEĞERLERİMİZ ( OUR STEM VALUES)

Su kirliliği, hava kirliliği, toprak kirliliğİ ve küresel ısınmanın nedenleri araştırılarak çocuklarda çevre bilinci oluşturmayı, bulunan sorunlara STEM ile çözüm bularak çevremiz ile ilgili değerler eğitimi vermeyi, aynı zaman da web2 araçları kullanarak dijital becerilerinin gelişmesini sağlamayı hedeflemekteyiz.

Proje yürütücüsü: Burcu Kayalar (Bilişim Teknolojileri Öğretmeni)


CHALLENGE WITH SCRATCH

In this project, we will learn about coding and creating figure using Scratch and develop our english skills.

With Scratch program, our students will be able to combine various media tools such as painting, sound, music and  design our own animations and computer games

in a fun environment. We aim to create challenges: (a figure is created and the partner must reconstitute the program necessary for the creation of the figure.

once this step is reached ,headds a step and it is the turn of the other partner to find what has been added.)

 

(Bu projede Scratch kullanarak kodlama ve figür oluşturmayı öğreneceğiz ve ingilizce becerilerimizi geliştireceğiz. Scratch programı ile öğrencilerimiz resim, ses, müzik gibi çeşitli medya araçlarını birleştirebilecek ve kendi animasyonlarımızı ve bilgisayar oyunlarımızı tasarlayabileceklerdir. eğlenceli bir ortamda. Zorluklar yaratmayı amaçlıyoruz: (bir figür oluşturulur ve ortak, figürün oluşturulması için gerekli programı yeniden oluşturmalıdır. Bu aşamaya gelindiğinde bir adım ilerler ve eklenmiş olanı bulma sırası diğer partnere gelir.)
Proje yürütücüsü: Burcu Kayalar (Bilişim Teknolojileri Öğretmeni)



LETTER PENPALS

This project is aimed at exchanging letters via post mail (school to school) so that we get to know about peers in other European countries

Bu proje, diğer Avrupa ülkelerindeki yaşıtları tanımamız için posta yoluyla (okuldan okula) mektup alışverişini amaçlamaktadır.

Proje yürütücüsü: Ebru GAMLIBAŞ  (İngilizce Öğretmeni)

 

 

2019-2020 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA DEVAM EDEN ETWINNING PROJELERİMİZ

Geo-Robot Expeditions

This project embraces a STEM approach and aims to familiarize students with (geo) science, technology and engineering. Coding activities of various forms are included to encourage the development of computational thinking and motivate students to overcome potential challenges. For the code to be materialized a Lego WeDo robot will be designed and constructed so as to travel virtually to various locations.

(Bu proje bir STEM yaklaşımını benimsemektedir ve öğrencileri (coğrafi) bilim, teknoloji ve mühendislik ile tanıştırmayı amaçlamaktadır. Hesaplamalı düşüncenin gelişimini teşvik etmek ve öğrencileri olası zorlukların üstesinden gelmeye motive etmek için çeşitli biçimlerde kodlama faaliyetleri yer almaktadır. Kodun oluşturulması için bir Lego WeDo robotu, neredeyse çeşitli yerlere seyahat edecek şekilde tasarlanacak ve inşa edilecektir.) 

Proje yürütücüsü: Burcu Kayalar (Bilişim Teknolojileri Öğretmeni)

Steam Education

The age range of our project is 7-11 years old. In the project, we will ensure that the STEAM training approach activities are carried out at school, at home using the creativity of the students and to raise awareness about this training program. We will be able to relate different disciplines by using technology effectively. The project will be implemented between September 2019 and May 2020.

(Projemizin yaş aralığı 7-11 yaş aralığındadır. Projede STEAM eğitim yaklaşımı faaliyetlerinin öğrencilerin yaratıcılığını kullanarak okulda, evde yapılmasını ve bu eğitim programı hakkında farkındalık yaratılmasını sağlayacağız. Teknolojiyi etkin kullanarak farklı disiplinleri ilişkilendirebileceğiz. Proje Eylül 2019 ve Mayıs 2020 arasında uygulanacaktır.)

Proje yürütücüsü: Burcu Kayalar (Bilişim Teknolojileri Öğretmeni)

STEM Yolunda-2

Bu projede hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin STEM eğitimi konusunda bilinçlenmelerini sağlamak hedeflenmektedir. Ayrıca projeyle disiplinler arası ilişkiyi vurgulayarak çarpıcı STEM örnekleri oluşturmayı amaçlanmaktadır.
(In this project, it is aimed to make both students and teachers aware of STEM education. In addition, the project aims to create striking STEM examples by emphasizing the interdisciplinary relationship.)

Proje yürütücüsü: Burcu Kayalar (Bilişim Teknolojileri Öğretmeni)

 

Be My Penpal

The pupils will exchange letters by e- mail or twinspace. Communication language will be English. Because our primary target is to improve language skills. They will talk about themselves, their free time activities, sports, nature their countries, daily routine, cultures. In this project we will have chance to improve communication skills and learn about different cultures.

(Öğrenciler mektuplarını e-posta ya da twinspace ile değiştirecekler. İletişim dili İngilizce olacaktır. Çünkü öncelikli hedefimiz dil becerilerini geliştirmek. Kendileri, serbest zaman aktiviteleri, spor, ülkeleri, günlük rutinleri, kültürleri hakkında konuşacaklar. Bu projede iletişim becerilerini geliştirme ve farklı kültürleri tanıma şansımız olacak.)

Proje yürütücüsü:Ebru Gamlıbaş (İngilizce Öğretmeni)

 

Do You Cook With Me?

 It is a multicultural project based on cooking, eating habits and recipes using dramas, videos ,e-book, stories and presentations. our project, includes different skills like language learning, communication, cooking eating habits,acting and presenting.

(Dramalar, videolar, e-kitap, hikayeler ve sunumlar kullanarak yemek pişirme, yeme alışkanlıkları ve tariflere dayanan çok kültürlü bir projedir. projemiz, dil öğrenme, iletişim, yemek yeme alışkanlıkları, oyunculuk ve sunum gibi farklı becerileri içermektedir.)

Proje yürütücüsü: Ebru Gamlıbaş (İngilizce Öğretmeni)

 

 

EBA'da yayınlanan haberlerimizden bazıları; 

 

"Güvenli İnternet Günü" (Safety Internet ) adlı haberimiz

http://www.eba.gov.tr/haber/1518175285

 

 

Kodlama projesi haberimiz

http://www.eba.gov.tr/haber/1543316742

 

"STEM Yolunda " adlı eTwinning projesi haberimiz

http://www.eba.gov.tr/haber/1545722413

 

"STEM Yolunda 2" adlı eTwinning projesi haberlerimiz

http://www.eba.gov.tr/haber/1571296534

http://www.eba.gov.tr/haber/1571733774

http://www.eba.gov.tr/haber/1575959630